Het werkt bijzonder motiverend om Wilco’s indrukwekkende verhaal te vertalen naar een bedrijfsstrategie, een businessplan of een verkooptactiek. Iedereen begrijpt de metaforen direct, want ook het moderne zakendoen is een fascinerend avontuur. Het onderscheid tussen het ene bedrijf en het andere is niet meer zo scherp en duidelijk als voorheen en ook doelgroepen lijken zich steeds grilliger te gedragen. De omgeving verandert razendsnel en ook het team van mensen waarmee je doelen zou willen realiseren, blijft niet altijd in tact.
Tel: 085 – 7821023
Email: info@sportboekingen.nl
Wilco van Rooijen heeft in zijn boeiende en rauwe stijl een meeslepend en onthullend verslag geschreven. Overleven op de K2 is een bloedstollend overlevingsverhaal. Wilco van Rooijen is één van de weinige Nederlandse beroepsavonturiers. Hij beklom de hoogste toppen, van de Alpen tot de Himalaya. Hij bereikte als eerste op eigen kracht de drie polen; de geografische Noord- en Zuidpool en tevens de hoogste pool; de Mount Everest, zonder EXTRA zuurstof! Ook heeft Wilco in 2011 als eerste Nederlander de 7 summits ( de hoogste top op elk van de zeven continenten) beklommen. In 2008 beklom hij de K2, op de afdaling sloeg echter het noodlot toe. Tijdens de afdaling speelde zich één van de grootste klimdrama’s ooit af. Statistisch gezien vindt iedere vierde ´bedwinger´de dood op deze ‘Killer Mountain’.
In 2008 lieten maar liefst 11 klimmers het leven. De hele wereld hield de adem in; van CNN, Al-Jazeera, Sky News tot ons eigen Journaal. Wilco van Rooijen was drie dagen lang vermist en werd door de buitenwereld zo goed als opgegeven beschouwd. Op zijn laatste krachten wist hij echter terug te keren uit de ‘Zone des Doods’. Toch moest ook Nederlandse Norit K2 Expeditie een hoge prijs betalen. Wat zich precies afspeelde op die 1ste augustus 2008 krijgt u allemaal te horen tijdens een presentatie van Wilco.
Wilco heeft naast zijn K2 annekdote inmiddels zóveel anekdotes paraat, dat het hem geen enkele moeite kost om een ‘voordracht op maat’ te maken. Een voordracht of training kan zo interactief zijn als de opdrachtgever wenst. Het is geen éénrichtingsverkeer van fraaie beelden of een monoloog met imponerende verhalen. Het is een bevlogen en inspirerende dialoog van een meeslepend verteller die met beide benen in de wereld staat en graag met zijn gehoor in discussie treedt.
Het zijn een paar van de wezenlijke vragen die aan bod zullen komen.
Aanbod komen